 Pasowanie na czytelnika 2019  „Jak nie czytam, jak czytam” – ogólnopolska akcja czytania  Po raz ostatni zadźwięczał dzwonek
|
 Ogłoszenia duszpasterskie  Spotkanie autorskie z Łukaszem Wierzbickim  SZKOLNY TURNIEJ WARCABOWY  Wieczór Marcinowy 2019
|
 Po raz ostatni zadźwięczał dzwonek  Pasowanie na czytelnika 2019  „OKNO Z WIDOKIEM NA ARCHIPELAG”
|
|
|
|
„Szklanka mleka” program unijny
Program „Szklanka mleka” realizowany jest w krajach Unii Europejskiej od lat 80-tych, a w Polsce od 2004 r. Administratorem programu jest Agencja Rynku Rolnego (ARR), a jego obsługą zajmują się oddziały terenowe Agencji. Adresatami przedsięwzięcia są dzieci i młodzież uczęszczająca do szkół i przedszkoli.
Spożycie mleka i przetworów mlecznych w placówkach oświatowych jest finansowane z trzech źródeł: z budżetu UE, z budżetu krajowego i z budżetu Funduszu Promocji Mleka.
Celem programu jest:
- zachęcenie dzieci i młodzieży do spożywania mleka i jego przetworów,
- promowanie zasad zdrowego odżywiania,
- kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych,
- edukacja w zakresie wartości odżywczych mleka i jego przetworów.
Realizacja wyżej wymienionych celów programu ma skutecznie przeciwdziałać:
- wzrastającej liczbie osób z nadwagą i otyłych wśród dzieci i młodzieży,
- wzrostowi zachorowalna choroby cywilizacyjne spowodowanemu nieodpowiednia dietą wynikającą między innymi braku ukształtowania w młodym wieku prawidłowych nawyków żywieniowych,
- spadkowi spożycia mleka i jego przetworów wśród dzieci i młodzieży.
Szkoła w Sicinach już po raz kolejny bierze udział w programie „Szklanka mleka” (przystąpiła do niego w roku szkolnym 2007/08). Wśród produktów oferowanych uczniom w ramach programu znajdują się: mleko bez dodatków smakowych, mleko o smaku czekoladowym i waniliowym oraz pitne jogurty brzoskwiniowe i truskawkowe. Mleko i produkty mleczne dostarczane są w higienicznie zamkniętych kartonikach ze słomkami o pojemności 0,25l. Produkty te przysługują wszystkim dzieciom objętych programem trzy razy w tygodniu od 1 października do 31 maja.
|
|